Biedronka wprowadzi kody kreskowe 2D. Co to takiego?
Biedronka idzie z duchem czasu i jako jedna z pierwszych sieci sklepów w Polsce planuje wprowadzić rewolucyjne kody kreskowe 2D. Firma Jeronimo Martins Polska podpisała list intencyjny dotyczący tego rozwiązania. Czym są nowe kody 2D i co wyróżnia je na tle dotychczasowych z kreskami?
Biedronka, która niedawno wprowadziła odświeżoną aplikację, planuje być jednym z pionierów na polskim rynku we wdrażaniu na opakowaniach produktów dostępnych w sklepach nowego rozwiązania. Są to kody kreskowe 2D, które względem stosowanych obecnie liniowych oferują m.in. więcej informacji o skanowanych towarach.
Nowe kody kreskowe 2D to rozwiązanie zatwierdzone przez Radę Międzynarodowej Organizacji GS1 oraz Forum Dóbr Konsumenckich. Pomysł zakłada, aby do 2027 r. systemy kasowe były w stanie je skanować w ten sam sposób, jak to jest w przypadku obecnie dostępnych kodów 1D.
Kody kreskowe 2D mają inną postać od tych dostępnych na produktach obecnie. Składają się z ciemnych elementów ułożonych w kwadrat na jasnym tle. Pozwalają na odczytywanie danych w pionie i poziomie. Dzięki bardziej złożonej budowie są w stanie przechowywać znacznie więcej informacji w porównaniu do tradycyjnych kodów kreskowych.
W ten sposób oznakowane produkty będą zawierały znacznie więcej informacji. Tutaj jako przykłady podaje się m.in. skład z listami ewentualnych alergenów, szczegóły o certyfikatach czy tabele z wartościami odżywczymi.
Spółka Jeronimo Martins Polska, która jest właścicielem sieci sklepów Biedronka, oficjalnie poparła to rozwiązanie i zapowiedziała jego aktywne wspieranie. Firma planuje zapewnić nie tylko kody 2D na własnych produktach, ale także odpowiednie skanery, które będą w stanie odczytywać informacje. Będzie to oczywiście możliwe również z wykorzystaniem aparatów fotograficznych montowanych w smartfonach.
Firma Jeronimo Martins Polska przekazała, że podpisała list intencyjny w tej sprawie. Na razie nie wiadomo, kiedy spodziewać się wdrożenia wsparcia dla kodów 2D w sklepach Biedronka, ale pewnie nastąpi to w nieodległym czasie. Oczywiście proces może zostać podzielony na etapy i będzie przeprowadzany fazowo.
Kody 2D zapewne z czasem zaczną zadamawiać się nie tylko w sklepach Biedronka, ale również konkurencyjnych marketach. Z czasem będą towarzyszyć nam wszędzie. Dużym ułatwieniem związanym z wdrożeniem tego rozwiązania ma być także skanowanie produktów w miękkich opakowaniach, gdzie tradycyjne kody kreskowe często w trakcie próby odczytywania "odmawiają posłuszeństwa".
Polecamy na Antyweb: mObywatel pomoże kierowcom w stresującej sytuacji. Wiemy od kiedy