Reklama

  •  

    Pij mleko - będziesz mądrzejszy

"Pij mleko! Będziesz wielki" - głosiła niedawna kampania reklamowa. Teraz będzie można mówić "Pij mleko! Będziesz mądry". Opublikowane właśnie na łamach czasopisma "International Dairy Journal" wyniki badań naukowych pokazują, że picie mleka korzystnie wpływa na możliwości naszego mózgu.

Zdjęcie

Warto wypić co najmniej szklankę mleka dziennie /PantherMedia
Warto wypić co najmniej szklankę mleka dziennie
/PantherMedia
Zdaniem naukowców, wystarczy jedna-dwie szklanki mleka dziennie. Badacze z Uniwersytetu Maine poddali testom umysłowym ponad 900 osób w wieku od 23 do 98 lat. Uczestnicy rozwiązywali serię ośmiu testów, badających między innymi ich inteligencję, pamięć, zdolności poznawcze czy orientację w przestrzeni. Wypełniali też ankiety, dotyczące ich zwyczajów żywieniowych.

Lepsze wyniki pijących

Analiza wyników testów pokazała, że osoby pijące dziennie co najmniej szklankę mleka, bez względu na wiek, stan zdrowia i rodzaj testu osiągały w nim lepsze wyniki niż ci, którzy mleka nie piją. Osoby pijące mleko "oblewały" te testy aż pięciokrotnie rzadziej niż niepijące. Wygląda na to, że mleko i produkty mleczarskie nie tylko wzmacniają nam kości, dostarczają witaminę D i inne składniki odżywcze, ale dosłownie uderzają nam do głowy, co wychodzi jej na zdrowie.

Reklama

Artykuł pochodzi z kategorii: Nauka

Zobacz również

  • Oceń tekst

    Ocen: 60

Reklama

Wasze komentarze (37)

Dodaj komentarz

~Krzyś78 -

Ciekaw jestem jak to się ma do tego co usłyszałem od lekarza - a więc człowieka bądź co bądź wykwalifikowanego w tej dziedzinie - kiedy miałem małe problemy z piaskiem w nerkach. Wówczas zadawał mi sporadyczne pytania i kiedy mu powiedziałem że przepadam za mlekiem i ogólnie nabiałem, to stwierdził że w pewnym wieku a miałem wtedy 23 lata wapń jest gorzej przyswajalny przez organizm i może być powodem różnych nieprzyjemnych dolegliwości, m.in. tworzy się piasek nerkowy co w konsekwencji prowadzi do powstawania kamicy nerkowej, itp. No więc jak to jest z tym mlekiem? Mogę się napić jedną szklaneczkę dziennie czy nie? Dodam że teraz mam 33 lata więc nie czuję się jeszcze staruszkiem. Bo niedawno usłyszałem od innej pani doktor że mleko jest dobre i wskazane tylko dla niemowląt i dzieci w wieku rozwojowym a nie dla dorosłych, więc czuję się trochę zakłopotany kiedy docierają do mnie takie sprzeczne komunikaty... Będę niecierpliwie czekał na odpowiedź :-) P.S. Aha, żeby było jasne - nie jestem zniewolony żadnymi używkami i nigdy nie byłem, co najwyżej jestem może bardziej nerwowy od innych ale staram się panować nad sobą.

~aramis -

czytalem tez wiele roznych artykulow na temat picia mleka i tam wrecz udawadniano ze ludzie nie powinni pic mleka bo zaden inny ssak w srodowisku naturalnym nie pije mleka drugiego ssaka a do tego ilosc mineralow w krowim mleku i enzymow w powazny sposob uszkadza ludzkie organy wewnetrzne oraz powoduje opowstawanie komorek rakowych wlacznie,mleko tez ma duza ilosc alergenow bardzo niebezpiecznych dla organizmu czlowieka,poprostu mleko krowy jest wylcznie dla jej cielaka nie dla organizmu czlowieka,nie sposob mi tu przytoczyc w calowsci opisywane dokladnie powody dla ktorych czlowiek nie powinien pic mleko ale te artykuly na ten temat mozna odszukac na internecie i samemu wyciagnac wnioski

~Anty -

Co za BZDURY!!! Stwierdzono jedynie korelację między piciem mleka a dobrymi wynikami testów, nie wiadomo jednak co jest przyczyną, a co skutkiem, a może po prostu inteligentne osoby częściej piją mleko? Dziennikarze wykazują się kompletną ignorancją publikując takie artykuły.

Dodaj komentarz