× m.interia.pl

Korzystasz z urządzenia mobilnego? Wybróbuj wersję Interii,
zaprojektowaną specjalnie dla Twojego urządzenia.

Reklama

Ćwiczenia na mięśnie pleców

Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Oto zestaw ćwiczeń na mięśnie pleców, który można wykonywać na siłowni. Wśród ćwiczeń: podciąganie się na drążku, "martwy ciąg" czy wiosłowanie sztangielki.

Zdjęcie

Mięsnie pleców możemy ćwiczyć m.in. wykonując tzw. „martwy ciąg” / 
Mięsnie pleców możemy ćwiczyć m.in. wykonując tzw. „martwy ciąg”
Pierwsze ćwiczenie na mięśnie pleców to podciąganie się na drążku szerokim nachwytem. Możemy się podciągać zarówno do karku, jak i do klatki piersiowej. Ten drugi sposób jest zdecydowanie łatwiejszy.

Polecamy go zwłaszcza osobom dopiero zaczynającym przygodę z siłownią. Pamiętajcie, by podciągać się do wysokości brody.

Mięśnie pleców możemy ćwiczyć także przy pomocy tzw. "martwego ciągu". To ćwiczenie angażuje głównie prostowniki grzbietu, dlatego pozycja podczas jego wykonywania jest kluczowa - plecy muszą być proste!

Zobacz, jak ćwiczyć mięśnie pleców:

Ćwiczenia na mięśnie pleców

Pamiętaj! Przedstawione ćwiczenia są tylko przykładami.

Poproś trenera, by specjalnie dla ciebie przygotował twój indywidualny plan treningowy.

Dzięki temu będziesz ćwiczył efektywnej, a skutki twojej pracy będą szybciej widoczne.

Artykuł pochodzi z kategorii: Siłownia

Więcej na temat:siłownia | mięśnie | ćwiczenia

Zobacz również

  • Pompki na poręczach - ćwiczenie pomijane na siłowni

    W dobie coraz lepiej wyposażonych klubów fitness, w których zaczynają dominować wymyślne maszyny i urządzenia, trenujący coraz częściej odchodzą od najbardziej podstawowych ćwiczeń, które są... więcej

Skomentuj artykuł: Ćwiczenia na mięśnie pleców

Przejdź do forum »

Wasze komentarze (5)

Dodaj komentarz
skaecik

~skaecik -

Do Ice. Dlatego przede wszystkim rozgrzewka i nie zaczynamy od dużego ciężaru. Widziałem filmik jak gościu zrobił jedno powtórzenie na bodajże 150kg i zaraz zemdlał lądując głową na regale z hantlami

g

~g -

martwy ciąg wykonujemy każdorazowo odkładając sztangę na ziemie! filmik do pooprawy

fff

~fff -

Martwy ciąg to trudne ćwiczenie. Zwłaszcza jak już mamy za sobą sporo powtórzeń i brakuje sił, to wtedy odruchowo robimy to "z zamachu" a przy tym plecy układają się niewłaściwie i o kontuzję bardzo łatwo.

Sadza

~Sadza -

ma racje kolega ...

Ice

~Ice -

Jeśli ktoś, kto rzadko ćwiczy na siłowni wykona martwy ciąg, to może sobie zrobić wielką krzywdę! Brak odpowiedniego przygotowania, rozgrzewki i doświadczenia i nagle "coś mi strzeliło w plecach".