Reklama

  •  

    Jedz mniej, będziesz miał młodszy mózg

Ograniczenie ilości spożywanych kalorii pomaga opóźnić objawy starzenia mózgu - twierdzą włoscy naukowcy.

Zdjęcie

Im mniej jesz, tym więcej pamiętasz /PantherMedia
Im mniej jesz, tym więcej pamiętasz
/PantherMedia
Wyniki ich badań, opublikowane na łamach czasopisma "Proceedings of the National Academy of Sciences", pokazują, że dieta uaktywnia cząsteczkę CREB1, której działanie wspomaga procesy uczenia się i zapamiętywania.

Im niej, tym lepiej

Naukowcy z wydziału medycyny Universita Cattolica del Sacro Cuore w Rzymie prowadzili badania na myszach, którym podawano około 70 procent normalnej dziennej dawki kalorii. Już wcześniej zauważono, że taka dieta korzystnie wpływa na ich pamięć, zdolności poznawcze, czy zdolność panowania nad stresem. Nie wiadomo było jednak, jaki mechanizm za tym stoi.

Tajemnicze CREB1

Porównanie wyników badań normalnych myszy i zwierząt genetycznie zmodyfikowanych tak, by nie wytwarzały CREB1, pokazało, że właśnie ta cząsteczka odpowiada za poprawę stanu ich mózgu. U myszy pozbawionych CREB1 nie zauważono żadnych pozytywnych skutków diety.

Reklama

Jeść i chronić

Naukowcy z Rzymu są przekonani, że ich odkrycie nie tylko pomoże nas przekonać do korzyści płynących z niskokalorycznej diety. Dalsze badania powinny pomóc w znalezieniu leków, które pomogą uaktywnić CREB1 i chronić nasz mózg niezależnie od tego, ile jemy.

Artykuł pochodzi z kategorii: Kondycja

Zobacz również

  • Oceń tekst

    Ocen: 6

Reklama

Twój komentarz może być pierwszy

Zaloguj się lub Załóż Konto Interia i korzystaj z dodatkowych opcji.

Piszesz jako Gość

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.